Hösten närmar sig

Nu känner jag verkligen att hösten börjar närma sig, är nästan mörkt nu sent på kvällarna och natten, samt att det igår (eller i förrgår) blåste riktigt kalla vindar, och svamp har börjat komma upp både här och där. Man märker mycket tydligare höstens stormsteg när man är här nere i stugan och skogen än när man är uppe i stan. Jag får verklig ångest och nästan panik när jag tänker på den kalla vintern och all snö, fyfan.. Förhoppningsvis befinner jag mig inte i Sverige när vintern slår till.

Igår var en ganska mysig dag, var och lunchade med vackra Marie, vilket alltid är trevligt, jag får dela med mig av alla mina vuxenkänslor och det känns som att jag skulle kunna sitta och prata med den kvinnan non stop hur länge som helst, det finns alltid något att prata med henne om, sen är det trevligt att bara vara i hennes närhet.
Sen bjöd jag mina älskade föräldrar på middag, det blev laxfiléer som jag upp på hade lagt en röra av creme fraiche, sweet chili sås, finhackad paprika samt smulad fetaost. Så fick filéerna stå i ugnen ca 15-20 min, till det blev det fullkornsris och en sallad på babyspenat, pärltomater, gurka och fetaost. Blev riktigt gott. Till efterrätt hade jag skärt upp massa jordgubbar som jag lagt i botten av dessertskålar och på jordgubbarna hade jag lagt vaniljkessela samt pressat lite passionsfrukt överst. En riktigt lyckad middag, och mina päron gillade det!

Ikväll jobbar jag, börjar kvart över fyra till halv 10. Är dock väldigt fint väder idag så jag ska passa på och lägga mig i solen och pressa några timmar, länge sen man såg solen nu.

Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0