vad hände egentligen?

Med det sunda kroppsidealet för kvinnan?
Vad hände med att vi gått från sunt = vackert till osunt = vackert?
Vad hände med att det nu är så att är du inte en size 0 är du tjock?
Vad hände med att anledningen till att folk började banta och träna var för att det var sjukligt överviktiga och behövde gå ner några kilon för deras hälsa och inte för att passa in på det kvinnliga idealet?
Vad hände med att du endast kommer undan med kurvor och lite extra hull om du är Beyonce Knowles eller Jennifer Lopez?

Jag vet att det här disskuteras överallt och att alla förmodligen är dödligt less på det, men jag kan bara inte, inte bli förbannad när jag läser all skit om att man blir lyckligare om man uppnår size 0, eller att man så fort man går in på en sida på internet får 400 reklampopups kastade i ansiktet och alla handlar om bantningspiller, bantingssidor på nätet, tips på hur man lättast går ner i vikt osv. osv. osv. Förut var det sexrelaterade saker som det hela tiden gjordes reklam för och vilken tidning man än köpte bestod 3/4 av tidning av sex. Jag läser hellre om sex än om alla kändisar som "lyckats" uppnå size 0 på mindre än 3 månader?! Va fan, vadå lyckats? Som om det vore en positiv bedrift att plåga sig själv så till den milda grad att man tillslut går omkring som en vandrande hög av skinn och ben?
Jag kan erkänna att jag ibland försöker gå ner några kilon, men det gör jag absolut inte för att passa in i dagens ideal av kvinnan, absolut inte, över min döda kropp, hell no!  Jag gör det för att jag tror jag skulle må bättre och orka mer fysiskt om jag gick ner några kilon.
Ne tillbaka till när idealet för kvinnan var 165 cm lång och vägde 65 kg.

                                               
Finns det egentligen någon som anser att det nya idelaet känns vettigare och vackrare än dåtidens?

Sköt om er.

Kommentarer
Postat av: Mariélle

Jag är hemma nu efter sundsvall. Jobbar kväll imorgon, dag tisdag, är ledig onsdag, kväll torsdag, vet ej fredag och dag lördag söndag. När passar det för dig? :)

2009-07-05 @ 23:12:28
URL: http://mariellenorback.blogg.se/
Postat av: Mariélle

Nästa vecka är jag ledig mådag och tisdag, jobbar onsdag torsdag och fredag sen bär det direkt av till Åsele :P

2009-07-07 @ 10:27:38
URL: http://mariellenorback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0