9 dagars uppehåll!

Yesbox, blev inte längre. Skrev ju dock att jag skulle komma tillbaka när jag blev en mer intressant människa, vet inte om jag blivit mer intressant men nu vet jag i alla fall vad jag ska skriva om samt att skrivandet inte bara är till för er som läser utan mest för mig själv.
Jag skrev i ett inlägg för ganska länge sen, ett väldigt avslöjande inlägg om mig själv, att jag alltid dragits med x antal kilon för mycket, ni som läser kanske kom ihåg? Jag har hur som helst testat ganska många olika metoder för att gå ner i vikt, bland annat Cambridgekuren och Nutrilette. Två pulverdieter som gör att man går ner i vikt ganska fort, dock anser jag det svårt att inte gå upp det man gått ner igen eftersom pulverdieter aldrig kan bli en livsstil. Jag menar man kan inte leva på pulversoppor hela livet! Och jag tror att man måste skaffa sig en livsstil för att kunna gå ner samt behålla vikten. Sen att jag anser att pulverdieter är ett påhitt av självaste Djävulen gör ju inte saken bättre..
Hur som. Jag har ganska länge försökt hitta en livsstil som kan passa mig, detta mina vänner är ganska svårt just för mig eftersom jag har ett medfött tarmproblem som gör att jag har väldigt svårt för att gå ner i vikt då mina tarmar inte arbetar som de ska. Jag ska nu göra ett nytt försök och ge mina tarmar en ny omgång för att se om de ger vika och blir mina vänner. Jag ska nämligen prova på GI. Kommer därför skriva lite om vad jag äter, när jag äter samt lite tips och recept. Självklart kommer det också bli en del vanliga inlägg också. Nu känner jag mig dock taggad till tusen på att blogga igen!

Vi börjar med dagens frukost:
Äggröra med rökt skinka, gurka, tomater och en klick äkta majonäs.
2 ägg
en skvätt grädde
en skvätt mjölk
oregano, salt och peppar.
Tänk dock på att inte hälla i för mycket mjölk och grädde eftersom äggröran inte får bli för lös.

När jag stod och gjorde frukosten imorse tänkte jag "Hur fan ska jag orka kliva upp typ 5 för att hinna med att göra en sån här frukost de dagar jag börjar jobba kl 7?!". Kom dock på att allt som ska hackas upp kan jag göra iordning kvällen före, och äggröran tar max 3min att göra så inga undanflykter här inte! Det smakade även underbart!


                            Inga klagomål på upplägget tack!

Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0