Tess Tips!

Idag hade jag tänkt tipsa om... Mellanmål!

Eftersom mellanmål är ett ganska viktigt mål tänkte jag tipsa om tre lättsamma och nyttiga mellanmål.

Ska börja med mellanmålet som jag själv åt idag, som bestod av: En halv näve naturella mandlar, två tunna skivor brieost samt tre små skivor salami. Salami och brieost är en klockren blandning kan jag lova!

Ett annat mellanmål som alltid funkar, är helt enkelt en näve naturella nötter och en kopp grönt te. Utmärkt!

Om man verkligen inte känner för nötter, som annars är ett bra alternativ kan man t.ex. välja 1-2 skivor rostbiff eller rökt skinka tillsammans med en halv avokado.

Naturella nötter är alltid bra att ha hemma, så satsa på att fylla upp skafferiet med lite blandade nötter. Nötter innehåller också en massa bra fetter! Tänk dock på att det helst ska vara naturella nötter, alltså inte rostade eller saltade.


   En liten bild på olika nötter och vad de innehåller för olika nyttigheter
                             (Bilden hittade jag på internet)

Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0